Jak założyć stronę internetową? Komu zlecić jej przygotowanie? Takie pytania zadaje sobie w pewnym momencie każdy przedsiębiorca, nawet ten najmniejszy. Ciężko egzystować bez obecności w internecie. Nie chcę Was tutaj przytłaczać liczbami, ale wystarczy wspomnieć, że rynek internetowej sprzedaży rośnie rok rocznie w tempie dwucyfrowym. W internecie po prostu trzeba być!

Jakiej strony internetowej potrzebujecie?

Zanim jednak postanowicie zaistnieć w sieci i założycie stronę internetową, zastanówmy się czego potrzebujecie. Czy chcecie, żeby Wasza strona znalazła się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google? Czy po prostu chcecie mieć stronę – wizytówkę, którą będziecie umieszczać przykładowo w materiałach dla klientów? A może po prostu prowadzicie biznes lokalny np. salon kosmetyczny i de facto zależy Wam, żeby znalazł Was ktoś kto będzie szukał salonu kosmetycznego w swojej okolicy.

Google Twoja firma: rozwiązanie dla lokalnego biznesu

W tym ostatnim przypadku salonu kosmetycznego czy przykładowo kawiarni, na początek powinna wystarczyć Wam usługa Google Twoja Firma, dzięki niej Wasza firma znajdzie się w wyszukiwaniu w okolicy na Google Maps. Zawsze możecie też na początek założyć profil na Facebooku, na którym również można prowadzić płatne kampanie, które wyświetlą się facebookowiczom, mieszkającym bądź pracującym w okolicy Waszego biznesu.

Strona internetowa: wizytówka firmy, bez pozycjonowania i znaczących aktualizacji

Wróćmy jednak do pierwszych dwóch przypadków. Jeśli wystarczy Wam strona internetowa, która może nie znajdzie się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google, ale po prostu będzie. Chcecie ją zamieszczać w ofertach i ma stanowić wizytówkę firmy, świadczącą o jej prestiżu. Umieścicie na niej bowiem poprzednie projekty, realizacje czy Waszych klientów. To zróbcie stronę „statyczną”, nie przejmując się pozycjonowaniem w internecie. Ot, stronę, którą raz uzupełnicie z pomocą agencji, a później ewentualnie będziecie aktualizować : dopisanie nowych projektów czy klientów.

Na górze wyszukiwania Google, czyli dobrze wypozycjonowana strona www

Co jednak, jeśli zależy Wam, żeby przykładowo na zapytanie „organizacja ślubów we Włoszech” czy „nietypowe eventy we Włoszech” Wasza strona internetowa pojawiała się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce? I to najlepiej w wyszukiwaniu bezpłatnym? (Nie wiem jak do Was, ale do mnie jakoś płatne pozycje oznaczone „reklama” nie przemawiają i wybieram właśnie te bezpłatne). Tym razem, musicie się napracować, a tak naprawdę musicie znaleźć dobrą agencję, która Wam to zrobi.

Tym razem, nie wystarczy ładny i przejrzysty projekt strony internetowej, piękne grafiki, świetna strona responsywna, czyli na smartfony (pamiętajcie, że dziś większość klientów nawet 65% ogląda Was na smartfonie, a nie ekranie komputera). Potrzebne będą jeszcze dobre wartościowe treści (content). Do tego, regularnie uzupełniane. Po prostu, trzeba będzie prowadzić bloga, aktualności czy inny rodzaj newsów. To obecnie najlepszy sposób na bezpłatne wypozycjonowanie strony (SEO).

Najważniejsze są dobre teksty!

Powtórzę się: teksty muszą być niezłe. Absolutnie nie mogą być kopiowane z internetu! Najlepiej, żeby pisał je ktoś, kto nie tylko ma lekkie pióro, ale też był, doświadczył i naprawdę jest ekspertem w dziedzinie. To może być kilku ekspertów! Wracając do naszego włoskiego przykładu, najlepszy byłby ktoś, kto regularnie jeździ do tego kraju i ma dużo do powiedzenia i wie, chociażby na podstawie bloga, który prowadzi, jakich treści poszukują użytkownicy.

Piszę tutaj o bezpłatnym pozycjonowaniu strony internetowej (SEO), ale pamiętajcie, że tak naprawdę bezpłatne to ono nie jest. Po pierwsze wymaga czasu – im starsza domena i strona tym lepiej. Potrzebne są świetne treści, a te kosztują, obojętnie czy zapłacicie dobremu autorowi – copywriterowi czy napiszecie je sami (sam Wasz czas kosztuje, nie licząc pieniędzy wydanych na podróże, jeśli o nich piszecie).

Przeczytajcie również: Jak wypozycjonować bloga? Moje doświadczenia

Tekst: Kasia Münnich, założycielka Münnich Media i właścicielka bloga podróżniczego: www.snowiswhite.pl

Privacy Preference Center